Постинг
14.12.2020 20:31 -
Ноти за начинаещи или колко "откачен" е бил Бетховен
Автор: u4itel
Категория: Хоби
Прочетен: 522 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 15.12.2020 10:39
Прочетен: 522 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 15.12.2020 10:39
Всички сме чували цяла нота има 4 времена или 8 маха, но по този начин едва ли ще запомниш лесно. Какви времена бе, човек - секунда ли е, час, какво? И тук точно ще ви спра на теорията за темпото - чували сте за адажио, алегро, виваче. Та тези темпа определят колко ще ви е трайна четвъртината нота - онази черна нота със залепен вертикал, но без камшик/ци. При адажио една четвъртина е 1 секунда и тогава онази малка празна нота, която наричаме цяла, е 4 секунди. Но какво става, ако увеличим темпото към виваче - над 3 пъти повече, то четвъртината е 1/3 от секундата. Ето защо не казваме секунди, а времена, а маховете с ръка в една посока май само в Бг си смятаме. А какво е това ключ сол, без него не може ли? Може, но тогава най-често е ключ фа. Разликата е там, че вместо да използваме спомагателни долни линии (както е за ниско до), то издърпваме всички ноти нагоре и долно фа (което е по-ниско от долното до) ще пронизва 4-тата линия на петолинието и пианистите казват: ключът фа е за ниските тонове и са за свирене с лявата ръка, а когато имаш ключ сол - с дясна ръка. Какво е това "до мажор" (тук изобщо няма да говоря за минор, за да не ви объркам), но следва подобна логика? Погледнете клавишите на пианото тук: https://www.wikihow.com/Learn-Keyboard-Notes
Онези белите клавиши, започвайки от английското "С"-и, пропускайки черните клавиши. Всички ли мажори пропускат черните клавиши? Абсолютно не. Мажорите не се определят по цвета на клавишите, но той определено помага на математическата формула за мажор: 2 тона+половин тон+3тона+половин. Обаче цял тон според клавишите е всеки от онези белите клавиши, които са обградили черни малки клавишчета. (На англииски до, ре, ми, фа, сол, ла, си, до е с букви по англ. азбука "си, ди, и, eф, джи, ей, би, си". Следователно: До -- ре = 1 тон и ре--ми=1 тон, дотук 2 тона, трябва сега половин: това е разстоянието ми--фа, т.е. взимаме и фа и т.н. С други думи полутон е разстояние между всеки съседен клавиш, без значение черен или бял; а разстоянието между два бели клавиша, между които се е вплел черен, е цял тон или по-просто тон.
Ще кажете, опитвам се да ви говоря за музика, без да ви карам да я слушате. Особено: темпо без слушане не се разбира. Но точно така се получило с клетия Бетховен, когото до немного смятахме за откачен, който отневиделица увеличава темпото и го намалява, а музикантите избягвали да го следят точно. Оказва се, че оглушаващият композитор бил измамен с лошофункциониращ метроном и той рядко разбирал къде е адажиoто, разчитайки на движенията на махалото на метронома.
Онези белите клавиши, започвайки от английското "С"-и, пропускайки черните клавиши. Всички ли мажори пропускат черните клавиши? Абсолютно не. Мажорите не се определят по цвета на клавишите, но той определено помага на математическата формула за мажор: 2 тона+половин тон+3тона+половин. Обаче цял тон според клавишите е всеки от онези белите клавиши, които са обградили черни малки клавишчета. (На англииски до, ре, ми, фа, сол, ла, си, до е с букви по англ. азбука "си, ди, и, eф, джи, ей, би, си". Следователно: До -- ре = 1 тон и ре--ми=1 тон, дотук 2 тона, трябва сега половин: това е разстоянието ми--фа, т.е. взимаме и фа и т.н. С други думи полутон е разстояние между всеки съседен клавиш, без значение черен или бял; а разстоянието между два бели клавиша, между които се е вплел черен, е цял тон или по-просто тон.
Ще кажете, опитвам се да ви говоря за музика, без да ви карам да я слушате. Особено: темпо без слушане не се разбира. Но точно така се получило с клетия Бетховен, когото до немного смятахме за откачен, който отневиделица увеличава темпото и го намалява, а музикантите избягвали да го следят точно. Оказва се, че оглушаващият композитор бил измамен с лошофункциониращ метроном и той рядко разбирал къде е адажиoто, разчитайки на движенията на махалото на метронома.
Великолепно представяне на футболистите ...
Famous Opera Overtures, Бедржих Сметана
ЮАР, КАТО ШАБЛОН ЗА БЪДЕШЕТО НА САЩ
Famous Opera Overtures, Бедржих Сметана
ЮАР, КАТО ШАБЛОН ЗА БЪДЕШЕТО НА САЩ
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене