Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.02.2020 16:38 - Трудностите, през които минава българин в чужбина
Автор: u4itel Категория: Политика   
Прочетен: 558 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 06.02.2020 16:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 На няколко пъти в живота ми се е случвало да ходя да работя в чужбина и то не заради пари, а за трупане на опит. И това бе най-вече извън ЕС, тъй като това е възможност да се запознаеш с коренноразлична култура. Но ето че при изваждането на свидетелство за съдимост си вече попарен (поне преди 1-2 години за последно, щото после минавах и без него.) Въпросното се изкарваше за чузбина за най-малко 4 дена и приличаше на доноснически материал с 3-те имена и на родителите ти. Направо надминхме и Сев. Корея, където за провинения наказват цялата фамилия (по непотвърдени данни). А и "защитаваше" лична информация. Изискваше и обезателно ходене до София от вас или ваш посредник (фирма също). Разбира се, в Мин. на правосъдието. При което четейки го, дори латиноамериканците се чудеха като си ходим до съдиите за щяло и не щяло, те кога работят сериозно. А и в него не трябваше да забравите да посочите за каква професия ви трябва. Второто нещо: правене на документ чрез посолство. От това законите ни са напълно за "завиждане": паспортите са валидни само 5 г. На четвъртата мислите как да го замените, защото за 1-годишна раб. виза ви трябва поне толкова остатък на срока на паспорта. Среща от посолството получаваш сравнително бързо. И ето, че въпросното се намираше на цели 1 000 км от мен. Взех неевтино превозно средство с голяма трудност, но ето ти друга беля: машината за отпечатъци не работи добре. Може ли да дойдете пак? Аз им казах, че ще взема най-много хотел и ще дойда в събота, пък те да отворят посолството. То беше едно мрънкане: ама как ще го отваряме, като не сме на работа. И по чудо оправиха машината след 30 минути.  Трето: Плащане на паспорт и други лични документи. Да не правя реклама на фирмата на доставка (или по-скоро антиреклама) но господата-американци си искат паричките на бг сметка. Върви та плащай от банка извън ЕС, където само трансферът ти струва 35 долара. Освен това при плащането банкерите се чудят какви са тия плащания и тормоз от сънародници, като че не можеш да дадеш парите на консул и той да се разправя. Трето: гласуване в чужбина. Дори от "Няма такава държава" си оправдаха името. Искаха да въведат наказание за негласувал, та при 1 000 км до посолство си казваш, че някой нещо не е в ред. Четвърто: изгубване на документ и последици. Не ми се е случвало да губя валидния си паспорт, но ето че погрешно в Латинска Америка са ми откраднали картата, като подозирам, че това е станало в Имиграционните служби от друг чужденец: имах чувството, че ми изчезна чантичка със стари документи, докато разговарях със служител, а до мен бе друг чужденец, но си мислех: не мога да обвиня, та нали има камери, ще се види. Но се оказа, че нямаше, а и вкъщи проверих: не бе там. При такова нещо: търсите местната полиция да ви състави протокол за изгубен документ/вещ. Връщайки се в Бг, срещнах лоша реакция от МВР: да не сте ходили там (сериозно, та аз бях в петролна държава и чрез хора като мен вие осъществявате покупка на петрол, за да си карате колите). Казаха, че ако имам протокола, няма да ми направят глоба. И потвърдих, че имам. За втори път ме овикаха: чакайте процедурата, но превoдът от заклет преводач ще излезе по-скъп. Така аз бях в Бг за следваща виза 2 месеца, през което време никакво решение за глоба, нищо не искаха, да съм чакала. След 2 месеца заминах отново и получавам имейли "кликнете тук" на няколко пъти, като взех да им давам отговор: така не се прави, имам упълномощено лице, не вярвам на неща по имейли. Е, знаете ли какво било: тези шарлатански имейли се оказаха истина. Начислили и лихва. Какво обаче се случи на друг гражданин от ЕС: абсолютно нищо, никаква глоба, даже и превод не искат. Пето: искане на плащане на ненужни документи от посолство. Когато си смених паспорт от посолство, те ми взеха около 10 лв. за документ, който казва какъв номер бил стария ми паспорт, защото те взеха, че ми го взеха (макар че беше в срок на валидност). Много често останалите европейци си го държат поне до изтичане. И какво става: излизам от страната и ме запитаха къде е печатът на влизане в страната им, а той беше в стария паспорт, та скъпичкият документ за нищо не послужи.


Тагове:   чужбина,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: u4itel
Категория: Други
Прочетен: 513459
Постинги: 238
Коментари: 189
Гласове: 878
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930