Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.01.2022 14:29 - Филми от Соца: Младите бг мъже от галанти към Путьото на Стоянка Мутафова
Автор: u4itel Категория: Изкуство   
Прочетен: 1443 Коментари: 5 Гласове:
2

Последна промяна: 17.01.2022 14:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Известната актриса някога се появяваше с монолози за измислена героиня, чийто зет нарочно нарича "Путьо". И сега ще разберете как филмите показват метаморфозата на такъв "смел" български мъж. Ще се спра на "Момчето си отива" от 1972 и "Всичко е любов"  от 1979 г. Освен преминаване от черно-бял екранен образ към цветен, ще усетите и изпростяването в младежкия бунт. Докато в първия филм, макар и разногласни, учители и ученици дискутират спокойно. Обаче в един режим, в който ти е забранено да критикуваш даже в собствената си къща властта, какво може да ти остане: освен да се нахвърлиш срещу кривите мисления на даскалите. Макар и силно непатриотично, изтипосването на лошия даскал е бягство от съществените проблеми. Младежът от по-късния филм  е по-скоро жертва на майка му, която е решила да си гради живот, в който той въобще не се вписва и дори да го вини за разрушените си от ината си връзки. Обаче тази истинска идея на филма оства бледа, понеже е трябвало да се хареса и на цензурата. Семейната неразривна единица не може да е виновна по време на Соца. Тогава колективната вина идва на помощ - "детето", чиято роля се играе от зрял, макар и още млад, актьор е жертва на бездушни чиновници, сред които и училищен персонал на "трудово-възпитателните училища", но тези училища как, защо и кой ги прави си остава загадка. А бг мъжът си става Путьо, който в ученическа възраст гледа да досажда на някоя кака и да се изфука, че я е метнaл. А всичко интересно през Соца все се завързва в училищна възраст, най-късно абитуриентски бал или новобранска среща. Путьо, за да избяга от казарма този път, а не от ТВУ, в живота (а не само на филм) гледа да забремени ученичка. Може чехите да са далече, но с тези романтични ученички в прочутия сериал "Болница на края на града" са на същата вълна. А в истинския живот младите неомъжени, и то в неученическа възраст, са често подстрекавани да оставят плода от неузаконената си любов или на осиновяване, или пък да го спрат преди появата му на бял свят.  Прави впечатление как в "Момчето си отива" (т.е. смисълът на заглавието е "Момчето става мъж") невинно, но все пак пазещо и щадящо от хули към младите "каки" е то. Загатва ни галантното поведение от италианските филми на женолюбеца-режисьор Федерико Фелини. Затова и във филма най-добрият приятел на главния герой (младия абитуриент Ран) е художник, който харесва и описва в картините си женските извивки и често се шегува на италиански. Докато във "Всичко е любов" сякаш имаме заглавие "Всичко е секс", щото от тая скука какво друго да ти хрумне. Красивите пищни дрехи на ученичката няма как да не направят впечатление и са същински лукс за тогавашните километрични опашки за нещо, обявено от Партията, за модно. Все пак филмът си има качества и освен със силната (но неотговаряща на възрастта на героите) игра, навява и за идеята, че родителите гре.шат, мислейки, че това или онова "дете" не е добра компания на тяхното. Те си мислят, че от тях може да излезе читава рожба и че ако нещо лошо се случи на рожбата, то друг е виновен и това е неин връстник, така се борят с човек, който им е по-долу по възрастова категория и стават смешни. Има я идеята за нежелан натрапник, който преобръща животеца на сноба. А този сноб не се поглежда в огледалото. Обаче показва и негативната тенденция на мъжете Путьовци на 30 г., които стремглаво се насочват към ученички, а на връстничките си викат "лелче".    


Тагове:   путьо,


Гласувай:
2



1. vacsine - Ще ме прощаваш, но ужаасно слаб а...
17.01.2022 14:43
Ще ме прощаваш, но ужаасно слаб анализ. Без теза, без доказателства. Накъсана и объркана мисъл, слепени фрагменти, които не казват нищо.
цитирай
2. u4itel - Ще ме прощаваш, но ужаасно слаб а...
17.01.2022 15:33
vacsine написа:
Ще ме прощаваш, но ужаасно слаб анализ. Без теза, без доказателства. Накъсана и объркана мисъл, слепени фрагменти, които не казват нищо.
Вместо да ме анализирате мен, вижте първо въпросните два филма. Както казваха учителите по литература "На непрочетено произведение няма как да пишеш нито анализ, нито да критикуваш друга крити". Има ги в Ютюб. За "фрагментите" - има как да се свържат - просто прочетете предните постове.
цитирай
3. blog13 - вижте първо въпросните два филма. ...
17.01.2022 16:42
u4itel написа:
вижте първо въпросните два филма. Както казваха учителите по литература "На непрочетено произведение няма как да пишеш нито анализ, нито да критикуваш друга крити". Има ги в Ютюб.


Тва ли го виждаш като потенциален най-голям дефект на мнението на васкината - да сме били ги гледали тия филми. Ми аз съм ги гледал - конкретно Всичко е любов, минимум десет или двадесет пъти по времето на соца. И тоя път съм склонен да се съглася с ваксинирания - ми слаб ти е анализа. Нещо се опитваш да разсъждаваш на дълбоко, нашироко, включваш опит за описание на соцралността. Не е така, но не това ти е главният дефект.

Да ти кажа ли кой е? Съмнявам се някой да прави анализи на интересните филми, или музикалните шлагери. Разбира се, че има стотици неща с които да не се съгласи човек. Но това важи с много по-голяма степен за холивудските филми. Ето вчера гледам филма Отбранителна линия за трети път може би. И в него Джейсън Стейтън е защитен и новонастенен в излоирана къщичка с дъщеря си. Някак си някакви все се заяждат баш с него. Един му влиза в къщата и кво намира - целото досие на Стейтън с описание на това което е направил и бандата в която се бил внедрил. А па тоя който го открадна, се оказва, даже че бил приятел на прецаканите бандити.
Ми глупаво е. А такива глупости по филмите - бол. Къв анализ да правиш на тия неща?

Така че, ще ти припомня кво рече Данчо Стълбицата в предаването си за една песен: "Ти си жена, аз съм мъж - като текст нищо особено, за това пък е истински шлагер."
ВСИЧКО Е ЛЮБОВ си беше точно такъв шлагер. Айде нема нужда да му правиш спекулативни анализи, с които да изкараш още едно теле изпод вола на днешната българска демокрация която не може да роди нищо - няма даже и шлагери.

https://www.
youtube
.com/watch?v=5dkpk1gmaDc

Съедини частите на линка и ще видиш, кво ще ти излезне.
цитирай
4. blog13 - цитат: "Путьовци на 30 г., ...
17.01.2022 18:44
цитат: "Путьовци на 30 г., които стремглаво се насочват към ученички, а на връстничките си викат "лелче". "
Като оставим настрана прекалено явните ти комплекси към ученичките;
и като изкажа предположението, без да проверявам че ме мързи - че Мутафова може би май го е използвала това долнопробно "Путьо", но едва след 89та, когато всичко се опути и стана долнопробно...
НО искам да те информирам, че изобщо артистите и на запад, а не само в соца преди 89та си бяха малко путьовци. Това е от традиционните и много здрави християнски ценности, които трудно са били разбити със сексуалната революция, която по същество си е преоткриване на много древната топла вода - разврата и "най-древната професия"

В Западна Европа, единственият артист, който критиката сравняваше със звездите на американското кино (Робърт Редфорт, Пол Нюман, Марлон Брандо и доста други) беше Ален Делон.
Само той според тия бил равностоен на американските звезди.
НО нито Ален Делон, нито останалите американски звезди от онова време не демонстрираха смазващо за самочувствието на средностатистическия зрител (вкл. западен путьо), звездно присъствие на екрана. Това е фактически много правилен подход - за да обича публиката някой, тоя не трябва да я потиска, че бил свърхчовек или нещо такова.
Та по тоя случай дори най-атрактивните американски актьори бяха доста семпли путьовци. Като погледнеш примерно Чарлс Бронсън или Хенри Фонда, Стив Макуин, Грегъри Пек и т.н. В средата на миналия век най-потискащият самочувствието на мъжете беше вероятно Стийв Рийвс. Но него го наследява Клинт Истууд, който изглежа по-успокояващо. Чак след него иде и Арнолд Шварценегер.
А преди него, Силвестър Сталоун, има някакво специфично странно излъчване, което в комбинация разбира се, с интересния сценарий прави филма.
И единствено актрисите от ония времена, при това май в по-голяма степен европейските е възможно да са действали потискащо на жените - като почнеш от Бриджит Бардо, Клаудия Кардинале, София Лорен и доста други.
цитирай
5. krumbelosvet - Да,
26.01.2022 17:47
Нищо освен предубеждение и сляпа омраза. Пази Боже. Така може да се възпитат нови ястребински убийци.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: u4itel
Категория: Други
Прочетен: 506653
Постинги: 238
Коментари: 189
Гласове: 878
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031