Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.05 17:26 - Как се правят филми?
Автор: u4itel Категория: Изкуство   
Прочетен: 116 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 23.05 21:02


 Любопитството през житейския ми път ме отведе до курсове по продуциране на филми с учители-американци. За което филмово продуциране ще разкажа и по-долу:
 И за да стане по-ясно, дори участвах в испански филм, където имах роля на ищец в съд или по-скоро очите ми имаха такава, тъй като аз трябваше да бъда опечалена и мълчах, а адвокатката ми говореше. С мен имаше още играещи ищци и трябваше да стоим като препарирани, докато ни снимат отблизо и далеч. На пръв поглед лесна работа, но от започването с команда „аксион“ и завършването с „корте“, на испански означават „действие“ и „режи“, се оказваше, че актрисата-адвокат не е казала репликата си на 1 м от камерата и спирайки пред нея, а я казала преди да се предвижи. После някой се е позасмял и хайде наново, защото никой не трябвало да се смее.
 И понеже говорим за основни неща, нека разграничим продуцент и режисьор. Продуцент е човекът, който назначава и съответно търси финанси, може да има съпродуценти, които ако отговарят точно за финансирането се наричат изпълнителни продуценти. Също така те взимайки сценарий, трябва да осигурят правата на автора да бъдат спазени, сключвайки договор и регистрирайки го в съответната институция. Разбира се, той определя времетраенето по развитието на филма и дистрибуцията на филма след направата му, както и неговото промотиране. Докато режисьорът е отговорен по качеството и развитието на самия филм, той може да реши какви актьори ще се назначат, но реално се назначават от продуцента, защото последният знае колко ще му струват.
 Разбира се, има помощник-режисьори, подчинени на режисьора и съответните директори на звук, фотография и монтаж, както и дизайнери по облекло и декори. Наравно с режисьора е отговорникът по сценария (този отговорник може и да е самият режисьор), както и този, който отговаря по намиране на мястото за заснемане и договарянето на цените за наем на местата.
 Не знам, как се нарича на български английското „тейк“ (на испански „тома“) - едно заснемане на сцена от включването на камерата до спирането. Броят им се увеличава, но започват от последния сполучлив такъв.
 А сега си представете, че сте режисьор. Имате две задачи по филма „Сирийски син“, чиято идея описах два поста по-рано: българка се омъжва за сириец, ражда им се момче, с което той заминава за страната си, за да го представи на родителите си. Първата задача е да се реши дали сценарият (тук по-скоро част от него) не предстои на лека променя, дали напълно отговаря на персонажа - тук сириецът е положителна личност (неслучайно според сценария той умира при отиването си в Сирия - няма какво повече да се развива), българката е вечно бленуваща по професионална реализация меланхолична висшистка, която е разочарована от това, което предлага родината й.
 Ето част от сценария - „Първи любовни трепети между Саид и Ана“ (Ана работи на половин работен ден в офис, но от скука работи и в бара, където Саид поправя машините и е отговорник на персонала и назначаването му). Диалогът по сценария е следният, след като Саид минава покрай Ана, дошла на работа с модна блуза с къси ръкави:
 - Ана, интересна блуза, но не е за бара, не и като облекло, което спира набезите на пияните ни клиенти.
 - С други думи, какво искате да кажете?
 - Че дрехата е разголена.
 - Ако бяхте жена, бих казала, че Ви е дошло - опита се да звучи смело Ана пред останалите работещи в бара.
  - Ана, ела в офиса да говорим, а не пред останалите.
  - Няма да дойда.
  - Защо?
  - Ами не е логично: когато идвах на работа „неразголена“, не ме искахте в офиса, а сега когато съм „разголена“ - хайде в офиса.
  - По-добре днес недей да работиш - не си спокойна. Ела утре.
  - Няма да стане, как пък не - за да не ми платите, нали?
  - Ана, излез - тук Саид изглеждаше разгневен.
      Един ден по-късно - Саид среща Ана, която забелязвайки го, крачи по-бързо и гневно:
 - Ана, съжалявам за случилото, нали днес ще дойдеш на работа? и т.н.
 Забележете: той й говори на „ти“, а тя му говори на „вие“.
 Втората задача: много по-късно след смъртта на Саид и пристигането на сина й от Сирия в Америка, където тя живее с новия си съпруг-американец. Трябва да решите: къде и кога ще се снима, дали Ана трябва да е различна, с различна прическа и дрехи. Дали по облекло ще се различава от сина си и от сегашния си съпруг. Дали накрая Саид няма да се окаже жив.
А ето и пълният сценарий: razkazpauza.blogspot.com/2017/05/blog-post.html 
 
 



Гласувай:
2
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: u4itel
Категория: Други
Прочетен: 156091
Постинги: 88
Коментари: 62
Гласове: 88
Календар
«  Юли, 2017  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31